Referenssi: Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy

Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy on Oulun alueella toimiva yhtiö, joka vastaa sähkön siirrosta ja jakelusta yli 100 000 asiakkaalle. Toimitusjohtaja Katja Virkkunen kertoo tässä artikkelissa, miten yhteistyö Ensinin kanssa mahdollistaa yhtiölle ydinosaamiseen keskittymisen.

30.10.2020

Kun tavoitteena on erinomainen asiakaspalvelu

Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy:n toimitusjohtaja Katja Virkkunen kertoo, että yhtiön ison kuvan ykköstavoite on erinomainen asiakaskokemus. “Käytännössä se tarkoittaa häiriötöntä sähkönjakelua ja asiakaspalvelun toimivuutta”, hän tähdentää. “Me haluamme, että asiat hoituvat, kun asiakas on kanssamme tekemisissä. Yhteistyön on tehtävä meistä parempia – ja näin onkin tapahtunut.”

Asiakaskokemuksen tuottamiseen erikoistunut kumppani auttaa asiantuntijaorganisaatiota keskittymään omiin vahvuuksiinsa. “Kun asiakkaat ottavat meihin yhteyttä, niin Ensin on se ensimmäinen kontakti”, selittää Virkkunen. “Itse hoidamme teknisen asiakaspalvelun, kuten esimerkiksi liittymän suunnittelun, joka ei ole ihan standardi-juttu. Päivittäiset asiat laskutuksesta palautteisiin kuuluvat Ensinin tehtäväkuvaan.”

“Yhteistyön on tehtävä meistä parempia – ja näin onkin tapahtunut.”

– Katja Virkkunen, toimitusjohtaja

Kaiken takana hyvät keskusteluyhteydet

Yhtiöt kokoontuvat säännöllisesti käymään yhdessä läpi operatiivisia asioita sekä laajempaa strategista yhteistyötä. Virkkunen näkee eritasoisen yhteistyön olevan hyvästä. ”Meillä on myös Ensinin muiden asiakkaiden kanssa verkosto, jossa yhdessä Ensinin kanssa käsitellään asioita. Tämä lisää kehittämistyön tehokkuutta, sillä asiakaskunnalla on paljon samanlaisia tarpeita.”

Tiivis yhteistyö vaatii hyvää keskusteluyhteyttä molemmin puolin. “Ensinin kanssa se toteutuu”, kertoo Virkkunen, “ja vielä niinkin, että heillä on sellaista osaamista ja kokemusta, että he voivat antaa meille hyödyllisiä ideoita. Näin toiminnan kehittäminen on aidosti yhteistyötä, eikä ratkaisujen tarvitse tulla pelkästään yhdeltä osapuolelta. Ensinillä on paljon osaamista tämän tyyppisistä yhtiöistä ja asiakkaista.”

Vaikka yhteistyö molempien yhtiöiden välillä on vielä alkuvaiheessa, saatujen kokemusten perusteella Virkkunen voi lämpimästi suositella Ensiniä. “Heillä on selkeä halu ja tahto kehittyä oman alueensa parhaaksi toimijaksi. Tekemisestä välittyy aito halu kehittyä ja kasvaa. Ensinillä ollaan sitoutuneita olemassa olevien asiakkaiden palvelujen kehittämiseen.”