Toimitusjohtaja onnittelee 1-vuotiasta Ensiniä
01.04.2021
Ensimmäinen vuosi toimintaa täynnä
Ensinin ensimmäisestä vuodesta: “Menneestä vuodesta tulee mieleen Elastisen biisi Eteen ja Ylös. Tekemistä on ollut ihan älyttömästi, eikä kaikki todellakaan ole ollut helppoa. Hanskat eivät kuitenkaan ole tipahtaneet ja periksi ei ole annettu, kuten kappaleessa riimitellään. Varsinkin teknisten järjestelmien käyttöönotot ovat aina haasteellisia; harjoitellaan, testataan, mutta silti yllätysmomentti on aina olemassa. Vuoden aikana olemme ottaneet käyttöön 13 asiakastietojärjestelmää, eli yksi per kuukausi tahdilla menty. Alan ihmiset tietävät, ettei se todellakaan ole mikään pieni saavutus.”
Kuinka hyvä palaute motivoi: “Arki on lähtenyt hyvin pyörimään. Lähes 400 000 yhteydenottoa on pitänyt meidät kiireisinä, mutta saatu palaute motivoi. Asiakastyytyväisyyden kasvu kertoo suunnan olevan oikea. Asiakkaiden palvelu on taitolaji, kaikille se ei sovi – meillä on onneksi supertaitava joukko sitä tekemässä. Meidän strategian isona juttunahan on, että palvellaan suurella sydämellä ja varmalla otteella. Siinä onnistuminen ensimmäisenä vuotena on hienoa, tästä on tosi hyvä jatkaa eteenpäin.”
Strategian kirkastamisesta: “Mikä meistä tulee isona? Siinä on kysymys, johon tiivistyy strategian kirkastamisen tehtävä. Me haluamme olla energia- ja infra-alan yhtiöiden asiakaspalvelun erikoisosaaja, se on meidän pääduuni. Jos ajattelee niitä organisaatioita, missä Ensinin väki aiemmin työskenteli, tämä oli lähinnä tukitoimi – Ensinillä asiakaspalvelu on kaiken keskiössä. Asiat hoidetaan sovitusti, asiakkaista pidetään huoli ja tehdään myyntiä. Tavoitteemme on olla asiakaspalvelun markkinajohtaja tällä toimialalla.”
“Lähes 400 000 yhteydenottoa on pitänyt meidät kiireisinä, mutta saatu palaute motivoi.”
Markkinajohtajuuden saavuttamisesta: “Me tiedämme, mitä tavoitteen saavuttaminen vaatii aina loppuasiakkaiden lukumäärästä siihen, että perusasiat ovat kunnossa ja järjestelmät toimii. Tärkeää on myös löytää hyvä yhteistyö asiakkaiden kanssa, sillä heidän asiakkaitahan me palvelemme. Tukemalla asiakkaidemme menestystä kasvamme itsekin. Asioita pitää uskaltaa tehdä uusin tavoin, uusia toimintatapoja etsien. Sähkö- ja energia-alalla on pitkät perinteet siitä, miten asioita on tavattu tehdä, mutta muiltakin asiakaspalvelua tekeviltä toimialoilta voidaan ja pitääkin oppia.”
Paremmasta palvelukokemuksesta: “Hyvä palvelukokemus ei ole itsestäänselvyys, vaan se vaatii työtä. Olemme koko henkilöstön voimin pohtineet asiaa omien kokemustemme kautta, muistellen niitä asiakaspalvelukokemuksia, jotka ovat jättäneet hyvän mielen. Kukaan ei tykkää olla pompoteltavana luurista luuriin, se nousi vahvasti esille. Meillä asiat tehdäänkin mieluummin tänään kuin huomenna. Haluamme myös viestiä ymmärrettävästi ja loogisesti ilman turhaa kapulakieltä. Kohtaamalla asiakkaan yksilönä ja yksilöllisen tilanteen huomioimalla saavutetaan paljon.”
Arvojen merkityksestä: “Intoa uudistumiseen täytyy löytyä – asiat eivät muutu, jos niitä ei haluta muuttaa. Osa tietysti tarttuu tähän innokkaammin kuin toiset, mutta positiivisen esimerkin voima on kova. Asioita on hauska tehdä, kun päällä on kiva pöhinä. Ja arvoista puhuttaessa täytyy muistaa menestymisen aina vaativan kavereita ja kumppaneita. Kaikkien pelatessa samaan maaliin kaikki myös voittavat. Tämä asenne kun saadaan arjen työhön ja joka päivä pikkaisen parannetaan, niin kaikki on mahdollista.”
Lämmin kiitos henkilöstöllemme, asiakkaillemme sekä yhteistyökumppaneillemme kuluneesta vuodesta!